zeltko
og hvis du tæller, er tallene meget forskellige? Jeg har ikke bemærket nogen ubalancer endnu.
Hvor kommer opskriften fra en bog eller CD fra?
Ja, tillykke med komfuret!
konst90
Citat: zeltko

og hvis du tæller, er tallene meget forskellige? Jeg har ikke bemærket nogen ubalancer endnu.
Hvor kommer opskriften fra en bog eller CD fra?
Ja, tillykke med komfuret!

Opskriften fra bogen, nummer 1. Sandt, 380 gram vand og 5 spiseskefulde mælkepulver blev erstattet med 400 gram almindelig mælk.
Det handler ikke om proportionerne, men om det faktum, at jeg gerne vil have det samme halvandet kg, som nævnt.
Om tal:
Mel - i opskriften på 600 kg, i en og en halv 800, hvis du tæller - 900. 100 gram mangler.
Vand - henholdsvis 380, 500 og 570. Ikke nok 90.
Det virker som en bagatel, men som næsten ingeniør irriterer det mig.
Har du prøvet et halvt kilo brød ifølge den første opskrift? Gik det okay, smager det det samme som kiloet?
zeltko
Generelt forsøger jeg at bage 1,5 kg. fordi vi er mange, og alle vil prøve.
Men jeg tællede kun de opskrifter, der ikke havde en vægt på 1,5. Men bogen fungerer ikke halvanden.
lige nu bagte jeg program 4 efter opskrift 2 (brioche boller), jeg vil veje det færdige produkt.
zeltko
1.429 kg, vejet. virkelig tilføjet vanillin 2 poser og en dobbelt dosis tør gær, noget jeg har spørgsmål til dem.
zeltko
I går lavede jeg rugbrød
af Dusya Myshkinas teknologi herfra https://mcooker-dam.tomathouse.com/in...m_smf&topic=489.0#msg4273 9. post.
Opskriften blev genberegnet fra en kilde ved hjælp af Panasonic:

pr. kilo brød (undskyld, jeg glemte at veje det senere, jeg havde ikke tid)

Vand 430 ml
rast. olie 3 spsk. skeer
honning eller sukker 2,5 spsk. skeer, jeg brugte skat
salt 3 tsk
malt 5 spsk skeer
podet rugmel 320 gr. (tog halvt og halvt tapet og skrællede)
hvedemel 360 gr (jeg tog 1 klasse)
gær 2,5 tsk
tilføjede en teskefuld karvefrø, hørfrø og franske urter, sådan en krydderi var

Jeg bryggede malten, gæren gik godt, jeg gav dem i cirka en time.
så æltede hun pizzaen i tilstanden (derefter rugbrødtilstanden.

resultat:

Brødmager Kenwood BM900 Brødmager Kenwood BM900
lækker

krydderier vil jeg regulere, jeg vil prøve i dag uden.
zeltko
Fra opskriftbogen Chokoladebrød:

Brødmager Kenwood BM900 Brødmager Kenwood BM900

Lækker, selvom jeg ikke lagde chokoladestykker, kun kakao. Børn lærte hurtigt.

Ægbrød

Brødmager Kenwood BM900

Godt.

men min fransk kommer ikke ud ifølge opskriftbogen, taget falder konstant igennem, først er alt i orden, og så bam ... se, det er lækkert i sig selv, jeg har muligvis valgt det til konstant produktion (min yndlingsopskrift).
Kan nogen dele en god opskrift?

Brødmager Kenwood BM900 Brødmager Kenwood BM900
Martalis
Tatiana prøver at bage brød til sandwich, Yana's (Tatiana's) opskrift med Jeg får det godt. Jeg tællede opskriften til 750 g, men brødet viste sig at være anstændigt. Vand -280 ml., Hvedemel-470 g. Olivenolie (jeg har grøntsager) -1,5 spsk. l., salt-1,5 timer. l., sukker-1,5 spsk. l. tør. rystelse-1,5 time l. Jeg bager på den vigtigste, lægger en mørk skorpe (af en eller anden grund har jeg en meget bleg skorpe på den midterste). Efter den anden træning tager jeg skulderbladene ud. Dette er vores yndlingsbrød.
zeltko
Tak, jeg vil helt sikkert prøve.
zeltko
Martalis, tak!
Brødet er vidunderligt! Risici for at komme ind i dine favoritter!
Jeg tællede det for 1 kg af det færdige produkt, så jeg er bedre til det.
Vand - 375 ml
Hvedemel - 610 gr
Olivenolie - 2 spsk. l.
Salt - 2 tsk
Sukker - 2 spsk. l.
Gær - 2 tsk

sæt med en forsinket start i 7 timer, programmer 2 fransk brød.
KseniaTB
Piger, vær venlig at hjælpe! En mixer begyndte at knirke under æltning ... havde nogen det?! Er dette normalt?! Tak på forhånd!!!!
zeltko
Jeg knirkede straks, stoppede nu.
KseniaTB
Citat: zeltko

Jeg knirkede straks, stoppede nu.

Håber det stopper ved næste batch! Tak for det hurtige svar)
Lanael
Vi købte komfuret for et par uger siden. Jeg er meget glad. Indtil videre har jeg kun bagt brød på det første program, ren hvede, fra en blanding af hvede og rug, fra bagning af hvedemel (jeg er i Tjekkiet og kan stadig ikke finde ud af, hvilket mel der er til hvad). Tag lavet af bageri opal, selvom brødet var lækkert.Han mindede mig om brød fra barndommen "Hvede", vi kaldte det også gråt i de solgte brød. Resten viste alt brød sig at være perfekt. Når jeg først æltede dejen i boller, vil jeg oftere nyde børnene med gærbagværk, før jeg på en eller anden måde var for doven til at rodde rundt.

Skulderbladet knirkede i to uger, bare en slags helvede, for at være ærlig. Men i går stoppede jeg pludselig og tænkte allerede på at kontakte garantiservice.

Jeg har et spørgsmål: Hvis jeg kan lide en opskrift, kan jeg beregne den efter den vægt, der passer til vores ovn og bage på et passende program, forstår jeg det rigtigt?
zeltko
Jeg tæller. Bøde. Men! Pas på bolle, når du ælter (ikke våd og ikke for tør, tilsæt enten vand eller mel i tide), og der er en idé om mængden af ​​gær - ikke mere end 1,5 tsk. i normal tilstand.
zeltko
Forresten er jeg i problemer med komfuret. Først faldt den ene aksel til skovlen ud af skovlen. Jeg besluttede at bruge det mere omhyggeligt. Derefter under æltning var der en tæt dej og fjernede spatlen fra denne akse, og komfuret begyndte at rasle med denne spade over hele spanden. Kort sagt - der er 2 buler i spanden, det kan fungere, men! nu er der en slibestøj under blanding. Tandhjulene blev åbenbart bekræftet, et par tandhjul brød. Nu vil jeg ordne det (og garantien er lige afsluttet. ((
Lanael
zeltko, Tak skal du have!
AlexU96
Det ser ud til, at jeg endelig fandt ud af, hvad en ledd var, når jeg bager brød ... I de sidste seks måneder viser det sig 1 gang ud af 3 mere eller mindre, den anden 2 gange fra 3 til 2 (på en 5-punkts skala).
De ændrede melet og gæren og har allerede studeret hele dette sted og andet internet, hvilket de ikke gjorde - næsten uændret.
Og så bemærkede jeg et stort klistermærke på forsiden - en ventilator og to billeder ved siden af ​​det: brød med og uden det. Så - vi får det stort set som på billedet uden den: en flad bleg top ... Ja, og før den var i niveau med formen, men nu, selv med et vellykket scenario, er den stabil med cm 2 lavere (med en dårlig er den generelt et eller andet sted lavere midt i formularen).
Jeg læste denne tråd - jeg kan se, at den er meget ens.
Nu er det kun at finde ud af, om ventilatoren virkelig er tilfældet. Som jeg forstår, vil jeg studere alt på program 7.

Forresten begyndte en skulderblad undertiden at male under æltning (fjernt, selvom det er usandsynligt, at formen altid er den samme).

I begge tilfælde kan alt kun gøres alene eller for penge - garantien sluttede for længe siden (købt sommeren 2012).
AlexU96
Jeg prøvede det - stilhed.
Det er stadig at finde ud af, hvordan man adskiller det ...
Skru skruerne ud fra bunden - bunden kan ikke fjernes. Han begyndte at skrue nogle af skruerne indeni (af huset) - han indså, at der var noget løs på den anden side (det vil sige, de var ikke skruet ind i sagen), han risikerede ikke det.

Jeg vil ikke rigtig have det med til reparation.
Hvordan man forstår princippet om adskillelse af Kenwoods ...
AlexU96
Jeg adskillede brødproducenten. Motoren blev repareret.
På hovedprogrammet med medium skorpe skal du tænde 45 til ca. 20 minutter inden bagningens afslutning.

Men med spring og grænser Saf Moment (blå pose) viste brødet sig stadig at være 3 cm under toppen af ​​formen, selvom det ser godt ud. Gær, som skrevet på pakken, blev gennemblødt i varmt vand i 10 minutter.
zeltko
Alex, hvordan tog du det fra hinanden? (bestille).
Jeg ser ud til at have et problem med gearkassen). Efter at den for stramme dej havde fjernet en skulderblad og snoet den i en spand, begyndte bageriet at rasle under drift (æltning). Du skal tilsyneladende skifte gear (hvor du kan få dem ...). Denne opdeling tages til reparation.
Og nu er olietætningen også utæt i skovlen, og bladskiven falder ud. - De vil ikke ordne det - køb en ny spand. Og det koster 40 dollars for vores. (I Kiev, 26, men hvor er det Kiev ...?)
AlexU96
Kunne ikke se meddelelsen. Men nu er det tid til at skrive mere detaljeret.

I begyndelsen af ​​november begyndte en spand at strømme. Så meget, at der opstod en vandpyt under brødproducenten.
Inspektion afslørede, at olietætningerne var helt slidte - revet langs kanterne.
Undersøgelsen af ​​Internettet viste, at den bedste mulighed er at udskifte olietætningerne. De, der var en til en som slægtninge, var ikke i Moskva (her er hovedstaden for dig ...) og kostede 350-400 rubler stykket, men der er to af dem. I Moskva var der nogle grå til en pris på omkring 300 rubler, men langt fra mig - at gå til den anden ende af byen (mindst to timer at dræbe).Som et resultat fandt jeg nøjagtigt de samme (i det mindste ifølge billedet) på Krim i 72 r - i det mindste en vis fordel for mig endelig fra denne tiltrædelse Som et resultat, 4 olietætninger + videresendelse + postopsamling (93 r ​​- 20% !!!!) - omkostninger alt ved 560 s. Det er alt sammen billigere end at købe her, især i betragtning af at det ikke er til fods at gå til den anden ende af Moskva, men at betale for transport Udad er det ikke dårligt - ikke silikone (den bedste mulighed - men du skal stadig gå), fluorplast (frigivelse af skadelige stoffer, når de opvarmes mere end 300 grader - med en margen).
Umiddelbart vil jeg advare dem, der ønsker at løbe til en bilforretning og se efter lignende der - materialerne, hvorfra olietætninger til motorer osv. Er fremstillet, modstår virkelig temperaturer og mere end 200 grader (gennemsnit for en brødmaskine), men de kan udsende en masse af alle slags grimme ting - motoren er ligeglad, men vi har dette brød.
For dem, der muligvis har brug for: kirtelstørrelsen er 8 * 19 * 8 (indvendig diameter * ydre diameter * højde) - højden kan være lidt lavere eller højere, men der skal være en ringside omkring kirtlen, der er endda kanter - dette ikke til denne model.

Mens olietætningerne gik, tænkte jeg på, hvordan jeg fikser alt dette i betragtning af, at skovlrammen er fastgjort til nitter - det er ikke et problem at bore, problemet er at finde skruer i rustfrit stål med en kegle ... (nogle producenter tænkte på dette og lavede straks skruerne). Det viste sig, at Moulinex har en lignende model (skovlen er generelt en-til-en fra billedet med de samme nitter). Jeg fandt det på dette forum til reparation og indså, at du kan risikere at installere olietætningerne uden at adskille skovlen.

Så selve processen.
Fjern forsigtigt låseringen i bunden af ​​skovlen på akslen (hvor krogpoterne er med rotationsmekanismen) - de kan forsigtigt flyve væk eller de kan bøjes). Vi fjerner poterne, under dem er der kobberskiver (på minen er der tre på hver skaft - jeg råder dig til at kigge efter de samme, da disse er slidte, og alt hænger på skaftet, det er muligt i bilbutikken - kobber er ikke polymer). Nu kan skaftet trækkes op (dette er den eneste måde - under olietætningen er der en anden holdering, og under den er der en tynd skive lavet af hvidt materiale: også fluorplast?). Men inden skaftet fjernes, tager vi de gamle olietætninger ud uden virkelig at bekymre sig om deres tilstand (de har overlevet deres) - det vigtigste er ikke at beskadige akslerne og selve spanden. Så snart resterne af olietætningen er fjernet, kan du sikkert fjerne akslen.
Nu skal vi rydde alt. Vi fjerner den hvide ring, holderingen i midten kan ikke berøres. Jeg rensede stedene til olietætningerne med et tykt serviet, bare fyldte det i en niche og roterede det med fingeren, du kan tage stoffet. Træk gennem skaftets ærmer ved at dreje en klud eller en serviet. Nogle gange anbefales det at rengøre akslerne med fint sandpapir, men jeg risikerede det ikke: alt passer der alligevel frit - hvorfor gøre akslen endnu mindre ... Jeg rensede den bare af med en fugtig svamp til opvask (vaskemidlet dryppede også) og tørrede det af med en klud. Kobberskiver og låseringe tørres også af med en svamp og en klud.
Vi ser på, hvordan skaftbøsningen står - den skal kun stikke lidt (mindre end 1 mm) ind i pakningsboksens niche, hvis den er mere, forsøger vi at køre den ned gennem endehovedet (diameter som muffen): forsigtigt! For ikke at bryde rammen eller bøje skovlen. Hvis der er meget fremspring, vil det være svært at indsætte olietætningen (dette er en personlig oplevelse - på min spand var det sådan en gang: en bøsning stak mere ud, den anden mindre).

Nu er næste trin samling. Vi satte den hvide skive tilbage på skaftet. Dernæst har du brug for kobberfolie - jeg skriver, hvor jeg kan få det nedenfor. Det er nødvendigt at kompensere for slid på bøsningen (du kan bestille en ny bøsning, men de er en slags kobber-grafit, og de pårørende ligner stål - stærkere, mindre slid). Skær et stykke af, prøv det, så det omvikler skaftet i en omgang, længden er lidt længere end skaftet. Vi skruer det på den del af skaftet, der er indsat i bøsningen og krøller det rundt om skaftet nedenfra - det er lettere at indsætte det i bøsningen, indsæt det forsigtigt for ikke at sætte det fast, og nu har vi allerede en kobberbøsning i hovedbøsningen - kompensation for slid og bedre glidning. I mit tilfælde dingler akslerne lidt, men indtil videre stoppede jeg ved denne mulighed - ikke desto mindre er der behov for et termisk mellemrum, og det er sværere at indsætte et par drejninger af folien jævnt uden at bryde.



Tilføjet onsdag den 30. november 2016 11:41

Fortsættelse.
Det sværeste er at indsætte olietætningerne uden at fjerne bunden af ​​skovlen ...
Vi har brug for et tophoved, der er lidt mindre end kirtelens diameter, det er bedre at sætte en, som ikke en skralde, men et almindeligt håndtag (som en skruetrækker) - det vil sige 1/4 (lille firkant).
Vi udtværer spandens kanter omkring stederne for olieforseglingerne med solsikkeolie (lidt med en vatpind). Vi sætter olietætningen på akslen. Og nu prøver vi at skubbe mindst en kant af den ind i en niche (det er meget svært med fingrene, selv for mig - jeg er ikke lille, den anden kunne kun ved hjælp af stikkontakten). Derefter, lidt efter lidt med uret (eller mod uret - det betyder ikke noget), trykker vi kirtelkanten under skovlkanten ind i niche, du kan hjælpe lidt med en lille flad skruetrækker, men forsigtigt for ikke at gå i stykker. Så snart olietætningen er på plads, ser vi på, hvad den ville stå i midten af ​​niche, hvis den gik sidelæns (normalt til den side, der først blev indsat), så trykker vi let på akslen i den modsatte retning, du kan prøve at dreje selve olietætningen - i sidste ende skal den stå langs aksen aksel.
Nu satte vi kobberskiver fra siden af ​​rammen (inden det hældte jeg lidt kobberfedt på skaftet (driftstemperaturen efter min mening er op til 1000 grader), så alt falder i ærmet). Dernæst er foden i indgreb med de buede dele opad mod skovlen. Vi sætter holderingen på. Se hvad der skete - hvis alt dingler, se hvor meget der skal tilføjes (jeg forberedte ikke kobberskiver, så jeg tog bare et par ledninger fra et strandet kobberkabel og lavede en ring ud af dem og satte dem derefter mellem to kobberskiver - gylle, men alligevel. Hvis forberedt på forhånd ringen er bare så tyk, så er den god, hvis ikke, så sliber vi det overskydende af på groft sandpapir eller en fil. Men husk, at her er der brug for lidt frihed - ikke at sætte alt på. For at gøre det lettere at sætte på den kontroversielle ring, er skaftet inde i skovlen bedre end at støtte det (en stang, et stykke bræt), ellers stræber den efter at synke inde.
Alle. Skovlen er klar!


Tilføjet onsdag den 30. nov 2016 11:52

Da vandet løb ned, besluttede jeg at adskille selve brødproducenten for at rense og smøre gearene.

Forsinket demonteringsrapport.
Vi sætter det på hovedet. Vi skruer skruerne omkring omkredsen (opmærksomhed: en skrue er ikke den samme som de andre, den er kortere og større i diameter - den er placeret i det yderste højre hjørne (hvis brødmaskinen vender mod dig).
Nu sætter vi det i sin normale position. Vi åbner låget. Vi skruer skruen, der holder foden på varmeelementet, fra siden af ​​låghængslet (ellers er det ikke praktisk at kravle til alle skruerne omkring skovens niche). Derefter skrues 2 skruer ud på hver side, hvorved varmeelementet flyttes, så det ikke forstyrrer skruetrækkeren i at komme ind i skruespalten (forsigtigt!) Du behøver ikke at vride noget andet på væggene! Disse skruer holder delene og forstyrrer ikke adskillelsen.
Alle. Alle skruer skrues af. Løft forsigtigt brødmaskinens krop og vip den gradvist til højre - du skal have meget plads til at sætte det hele. Vi sørger for, at ledningerne ikke bryder tavlen på sengen.
Nu skruer vi enten et par skruer rundt om sengens omkreds for at fjerne plastbunden og få adgang til gearene og bæltet.
Eller vi skruer de tre skruer ud på skovlens nichedæksel for at fjerne motordækslet med selve motoren.
Planer: når skovlen skal repareres, skal du stadig købe M5-skruer (ca. 1,5 cm lange) med et tilspidset hoved, og bøsningerne kan udskiftes med et nålejer, og det er muligt at male nye aksler.

Jeg håber, at rapporten vil være nyttig

"Notat til værtinden": som jeg forstod at studere alt inden reparation er det ekstremt uønsket at vaske spanden kun for at fortynde overskydende korrosion (vi vaskede kun 6 gange i alle 4 år), det er heller ikke værd at fremstille papirstop osv. - hvis olietætningen og akslen er slidte, derefter kommer sirupen ind i spalten og enten klemmer akslen eller øger slid efter hærdning.


Tilføjet onsdag den 30. november 2016 12:23

Hvor skal man nu få kobberfolien.
Opmærksomhed! Dette gøres alt på egen risiko og risiko!
Bedre at have beskyttelsesbriller og gummitætte handsker klar (jeg brugte ikke dette - men sig ikke, at jeg ikke advarede dig!)
Alt gøres bedst på badeværelset eller i værkstedet.

Vi har brug for et almindeligt fladt batteri fra et fotokamera, telefon osv. (Det samme forurener kun miljøet, hvis det har tjent sit formål).
Vi åbner plastikhuset - det er det samme, det er bare en skal inde i en stålbeholder.
Vi husker, hvor terminalerne var. Efter at have trådt tilbage fra kanten med terminaler mindre end en millimeter, skar vi beholderen rundt om omkredsen med en mejsel. Fjern dækslet, hvor terminalerne var. Hvis batteriet ikke er meget hævet, skal du trække ind i kontakterne ved at trække ind i kontakterne. Hvis den er oppustet, og de ikke går nogen steder, skærer vi beholderen længere langs et af hjørnerne (omhyggeligt! Vi gennemborer ikke indersiden!)
Vi fjerner indersiden, river et stykke af fastgørelsestapen af ​​og slapper af - vi har tre bånd: kobber, aluminium og isolering. Vask kobber under rindende vand (måske er sus ikke skræmmende).
Helt nu har vi kobberfolie til håndværk.
Resten føres enten til bortskaffelsesstedet, eller vi gemmer os i et afsides hjørne (pludselig vil det være praktisk).

Det vigtigste er ikke at gennembore beholderen - selv i et fuldt afladet batteri kan der opstå kortslutning, og der vil være et minimum af røg, et maksimum af ild

P.S. Bloggere og andre tekstforfattere, der stjæler rapporter på deres sider - så du har det billigste butiksbrød hele dit liv!
Agnostik
Tak for den detaljerede rapport!
Fjernede du ikke dimensionerne på kobber-grafit-ærmet? Jeg, indtil jeg ikke tog skakten ud, jeg venter på, at olietætningerne nærmer sig. Men på et Krim-sted fandt jeg bøsninger. I vores skovle er den ydre diameter 14, "i lyset" - 8, men højden på ærmet er ikke kendt.
AlexU96
Nej, det gjorde jeg ikke. Men alt er ikke svært der - du har brug for højden på den del af rammen (den er nittet i bunden af ​​skovlen), hvor bøsningerne er indsat.
Efter min mening viste det sig at være omkring 17 mm, da jeg studerede spørgsmålet om lejer i stedet for bøsninger. Under alle omstændigheder skal du tage målinger med en margen - så er det ikke svært at male den overskydende længde fra ærmet af.
Jeg bestilte også fra Krim, jeg kan ikke huske butikken nu, men designet er meget simpelt.

Ja, slet ikke! (Selv led jeg første gang, mens jeg demonterede den for at håndtere en fastklemt fan ...)
086 Lys
Hej, kan du fortælle mig opskrifterne til testen, og hvilket program jeg skal gøre det?

Alle opskrifter

© Mcooker: Bedste opskrifter.

kort over webstedet

Vi råder dig til at læse:

Udvælgelse og drift af brødproducenter